no.96

would like something to look forward to
so everything can be as planned
searching for something
leading my mind away from reality
creating my own
going, went, I'm back

no.95

Kan man bli annat än lycklig utav Pride and Prejudice (filmen)
Läser boken samtidigt. Mycket bra
Jag dör

no.94

Listen!

no.93

Hej hallå skånetrafiken. jag är hemskt ledsen att säga att.. ni suger på att hålla tider. Idag fick jag stå och vänta på bussjäveln hem från stan i 45 min (resan hem tar 10 min). Det är jävligt kallt ute och snö har det varit i mer än en vecka = ingen bortförklaring.
Nu lyssnar jag på Woman - (mstrkrft remix) Wolfmother på extra hög volym som kompensation för lite dåligt humör. Dagen har annars varit jävligt bra faktiskt. Fick en fin kaktus av mamma som faktiskt blommar just nu, fint! Kaktusar passar mig också. Glömmer alltid att vattna. Monki-tidningen kom också. Gött
Ikväll ska jag se Pride and Prejudice, dricka kaffe, äta micropop (för er.. host* fernanda host* ..som inte vet så är det popcorn som poppas i micron) och plugga vägmärken och naturkunskap B. Så det är en bra kväll som väntar.
I morgon är det 1a December = JULKALENDERN!!! Alltid lika myisgt.
Nu ska jag titta på filmen hejdå

no.92

Slow morning
wasting my time
jump in the shower
go to school
later

no.91

1 år med Anton
Jag älskar dig
<3

no.90

snö och harry potter
glögg och lussekatter
coca cola och popcorn
wonderful

no.89

Nu är det nog! Nu ska jag träna röven av mig. Saknar tiden då jag var riktigt vältränad. Det är bara att köra!

no.88

Smygtittar lite på harry p 7, kass-kvalle-megavideo. Idag fotades jag till Fernandas projektarbete om stjärntecken. Jag var stenbocken med piprensare i håret och stod i en tunn klänning utomhus i skitväder men det var jättekul. My, Elina och Hanna var också med. Bilderna blev super :)
.
Snart blir det glögg och plugg
Puss

no.87

Roar mig med effekterna i Photo Booth medan degen jäser.. i 1-1/2h. Hoppas att jag har gjort rätt. Det är första gången mamma inte är med och jag är inte så bra på bakmaskinen än. Aja, det krävs väl lite övning innan man blir bra.
Hade filosofisamtal idag, skönt att ha det gjort. Vi diskuterade Platon, Descartes, Apollon/Dionysos, Hume, Berkley och Nietzsche. Spännande! Hoppas på bra betyg, ska ju läsa B-kursen också.
Anton är i studion och spelar in hela helgen, men som tur är får jag träffa honom när de är klara på kvällarna. Tror att han kommer vid 9 i kväll. Men deras projekt blir säkert super!
Hörde på Spotify-reklamen att Soundtrack of our lives ska släppa ett best of-album, kul. Ibland kan det vara lite kul med reklamen.
C4 Elevkår är på gång på riktigt! Mån-torsdag finns det någonting att göra med kåren. Snart kommer ett schema upp på interntvn i skolan.
Måndag: Poesicafé
Tisdag: Luffarschacksturnering
Onsdag: Annas bokklubb träffas
Torsdag: Filmklubben visar film i bion
.
.
Kolla in hemsidan!

no.86

Lyssnar lite på Jack Johnson för nostalgins skull, 2007
Spelningen idag gick jättebra. Det var kul. Vi repade ihop oss med William, Linnea och Joel också och spelade lite tillsammans. Mamma kom, det var kul. Pappa är i Båstad tyvärr. Filosofin är klar, nu ska jag läsa i Stolthet och fördom för i morgon har vi samtal på svenskan.
Later
svett-agge från i somras

no.85

best animal ever

no.84

Jag stod vid bussen efter en välbehövlig sovmorgon för att åka in till svenska c-lektionen. Då tog jag mig i kragen, ringde pappa, frågade när han kunde hjälpa mig med psykologin och hade lite tur att det inte var endast i morgon, skrev in det i kalendern + förberedelse inför filosofisamtalet på torsdag osv. Så nu är jag på gång igen. Gött Agge!
Nu ska jag baka en kaka och öva lite sång
Lyssna!

no.83

Orkade inte gå till skolan idag. Var så jävla trött. Måste dock gå senare för vi ska tydligen lämna in svenskauppsatsen idag. Jag är inte klar. Aaah!

no.82

Zappa plays Zappa i Malmö
Skitbra!
Autograf och plektrum från sonen själv med mig hem

no.81

Fernandas present, men med rosa med glitter på.
Och nej, det blev ingen höstfest i Färlöv. Det blev överraskning hos Towa med middag och vänner.
Efter det utgång på Biljard. Hon var glad.

no.80 Kärlek


no.79

Bakar focaccia och slösar tid. Snart ska jag till Hanna, där ska vi förfesta lite inför Höstfesten i Färlöv. Vad ska man ha på dig då? Ehm..
I morgon ska pappa hjälpa mig med mitt jävla psykologiarbete, efter det går tåget till Malmö och då ska vi se Frank Zappas son spela sin fars låtar. Så spännande!

no.78

Förfest hos mig igår (ye, that's right) innan Halloweenfesten i Knislinge
Otroligt rolig fest också, dance dance dance
Några suddiga bilder

no.77

jag älskar anton

no.76

Sitter och lyssnar på Robyn, smsar med Leo och dricker julmust. MMmm!!!111!
Pratade lite med Towa innan. Hon är sjuk och jag är stressad. Det är skönt att ha någon att bolla med. Jag bad henne ta det lugnt och hon bad mig att stressa ner. Guld
Nu ska jag ta tag i läxorna, om två timmar kommer Sylvia och efter det kommer Anton som ska hjälpa mig med läxorna.
Later

no.75

Sitter i min säng, lyssnar på Pixies och tycker att allting är jävligt konstigt, mörkt och inte heller att någon någonsin är nöjd. inte jag, inte du. Ska man vara?

no.74

På bussen hem från skolan idag satt jag tillsammans med tre supermysiga tjejer längst bak. Jag slog upp tidningen "Nya Upplagan" (som för övrigt är en väldigt trevlig tidning) för att läsa inledningen men jag hann inte längre än tre-fyra meningar innan tjejernas samtal drog min uppmärksamhet. Det var alldeles för trevligt, intressant och underhållande för att inte börja låtsasläsa. De pratade om lucia, muminmuggar, the creation of a muminrum, den ena tjejens stickprojekt och skolan. Jag önskar att det gick några sådana tjejer i min klass på högstadiet.

no.73

Inget internet (egentligen), ingen värme i elementen, inget varmvatten... suck

no.72

citat, jag
"hur fan kunde du? vafan har du gjort? jag vill aldrig, någonsin, se dig igen"
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1290724/rdquo-I-somras-grat-jag-valdigt-mycket-Det-var-da-min-hjarna-vaknade-till-liv.html
jag läser artikeln med intresserade ögon, ledsna och rädda ögon. ingenting kommer att ändra på det, hur bra hon än blir och hur mycket hon än vill bli bättre. inte i mina ögon. den här mannen satt vid en dator i korridoren och letade efter en bil som han sedan körde killarna i klassen med från idrotten tillbaka till skolan. den här mannen har/hade mitt mobilnummer i sin telefon. jag har varit själv med honom, rört vid honom och pratat med honom. absurt. jag vill att han ska sitta och ruttna i fängelset. inte bara för vad han gjorde mot emma och hennes familj, utan vad han har gjort mot alla oss andra som trodde att vi kände honom. jag skäms, blir rädd och äcklad när jag tittar på klassfotot från 2an. Han står precis bredvid mig, inte en person emellan. ibland tror jag att jag ser honom på stan. ibland tror jag att han kommer att lyckas fly. med hjälp från sina kompisar, för han lär ju fortfarande ha några, någon. vad ska jag säga till mina barn och barnbarn, kan man säga "ja, när jag var 17-18 var det en kille i min klass som nästan mördade sin flickvän. han fick 12 års fängelse"?
vilken jävla tur att emma mår bättre.
fadi, casper, vad ska jag kalla dig?

no.71

If lips could kill me
I am waiting

no.70

Ung och bortskämd, SVT1 20.00. Hoppas att det kommer på svtplay!
Måste skriva på psykologin, annars kan jag inte åka på Biggest Loser-kväll med gott samvete. Uh

no.69

Psykologi, the, vatten, pepparkakor och DN Söndag
Hittade en gammal klocka som jag tänker använda igen också
Mumma

no.68

Lyckans förlorade idag. Aj
Vill verkligen börja spela innebandy igen
Fuck!
:'(

no.67

VILL BARA SPY UPP EN RIKTIGT STOR PIZZA PÅ MITT PSYKOLOGIARBETE JUST NU
JÄVLA JÄVEL
HATA PSYKOLOGI
NU SKA JAG FAN I MED ROSTA EN MACKA
AAGH

no.66

So close I can taste it
Smell it

no.65

Lördag
Filosofi (bli klar)
Psykologi (kommer inte att bli helt klar dock)
Svenska C (kolla igenom, om jag orkar)
Tvätta några av de nya 2hand-plaggen från Paris
Ante kommer, vi lagar middag
Ciao
mmmm frukke

no.65

Smakprov
pants, american apparel
blouse/tee, 2hand 3€
cardigan, 2hand 3€
coat, 2hand 5€

no.64

La Paris, mon amour
Hotel Richard, Boulevard Voltaire
Republic
Republic
Pompidou
Pompidou
Notre Dame by night
Linnea, William, Anton vid Seine
Centre Pompidou
Ante skriver vykort
Trött
Tröttare
Eiffeltornet
Favoritthe, mmm

no.63

Update
Hemma igen
en ny väska (kamelskinn, exotic)
ett par nya byxor
två nya tröjor
två nya blusar
en ny väst
en ny halsduk
en ny bikini
en ny bh
en ny kappa
två flaskor rödvin
har längtat efter en mjuk säng
, hemlagad mat
och frisk luft
på köpet fick jag halsont
nu ska jag hitta halstabletter
later

RSS 2.0