THOUGHTS

cocktails & horses

THOUGHTS

Home

I WONDER..

Lyssnade, som vanligt, på Gerts värld på Rix fm när jag hade lämnat Anton hemma. Kvällens ämne var/är "Min bästa vän blev min värsta ovän och tvärt om". En man ringde in och berättade hur hans bästa barndomsvän, som även var best man på hans bröllop, var otrogen med hans fru. Det tog inte längre än fyra månader för honom att få reda på det. En tjej ringde in och berättade om hur hennes pojkvän var otrogen, efter fyra år tillsammans, på en fest med hennes kompis.


Var är det här för människor? Är det så vanligt att män och kvinnor inte kan vara trogna mot sin partner? Vad är det som är problemet? Jag blir ledsen när jag tänker på hur det hade känts om någon gjort något liknande mot mig. Inte för att jag tror att det skulle hända men..
Jag har vänner vars pojkvänner varit otrogna så det borde kännas nära och jag borde ha "vadå det händer ju faktiskt hela tiden"-attityden. På något sätt vill jag placera mig själv i "det händer inte mig"-kategorin för att slippa tänka på människor som kan göra så här idiotiska handlingar. Att extremt medvetet såra personen som ska stå en närmast. Fy fan!

och en sak till.. nej, det kan inte hända alla

SUNDAY WITH SUN


BEST

Filmkväll hos Anton + chokladpudding, fredag
Teaterbaren med tjejerna, lördag
LHFF-match, 2-2 men en jäkligt bra match + solsidan och supergod fisksoppa, söndag

I fredes såg vi The Social Network, Cornelis och en tysk film som heter Soul Kitchen. Den första kan jag rekommendera. Kul tempo med olika tidsperspektiv. Cornelis-filmen somnade jag till så den vet jag inte så mycket om. Soul Kitchen var rolig och annorlunda, se den också!

FRIDAY!


CONCERT AND ST. PATRICK

Min Ante spelade med Christianstad Symfoniker och både Malmös och Kristianstads motettkör. Jätteduktig och stilig i sin kavaj och fluga. Efteråt tog vi en öl på Bishops Arms för att fira st. Patrick's day.
Nu ska jag sova. puss

LA PARIS

Jag vill åka, nu nu nu!!
Bo utomlands, läsa språket, träffa folk
Men studenten, vänta en liten stund bara

FAVORITES

No.1
Bambi Northwood-Blyth
Yes, tjejen med de skitsnygga ögonbrynen kommer från Australien. Gjorde sin debut vår 2011. Jag längtar efter att få se henne för Topshop. Favoriten av favoriterna.



Erin Wasson
Americano, veteran & designer. Gillar: utväxten, slappheten



Daria Werbowy
Ukrainsk-Kanadensisk. Gillar: längd + att hon är 27, även hon en riktig veteran


Arizona Muse
Amerikanska som har kommit igång så sent som förra året men... sjukt snygg!



Johanna J.
Svensk modell som man inte sett så mycket av, spännande



Cole Mohr
Brittiska, stora ögon/små spanska ögon- you name it, han fixar

THOUGHTS

away from home
while writing

www.kerstinnylander.devote.se

kolla va duktigt hon är. jag är så stolt över att vara hennes kusin, jättestolt!
några av bilderna som finns med i mitt projektarbete.

1303

projektarbetsfrustration, jobbiga föräldrar, omöjligt att få skrivaren att funka som den ska
pussar, kramar, en liten promenad, god glass, top model
nu ska jag sova, pust

morning pt2



WEEKEND

ph, topshop sandstorm make up
Har haft en vit helg, utan fest och alkohol. Skönt! Nu förtiden blir det lätt i alla fall ett glas vin.
Kerstin, min älsklingskusin, har ritat till mitt projektarbete. Men igår kraschade hennes dator, wää. Hoppas att det löser sig. Hade varit så synd om allting försvunnit. Hon är så duktig!
Idag blir sista rycket för att få till arbetet. Vi får se hur det blir.
Nu, top model

WORKING DAY

Har varit sjukt ambitiös i dag och skrivit en massa på projektarbetet. Hoppas att det räcker. Ringde också världens bästa kusin som ska hjälpa mig med sin fina konsttalang. Saknar henne och vill att hon ska komma hit NU! <3
Världens finaste Amy ställde ut sitt projektarbete, fotografier, i dag på centralskolan. Hon är så duktig. Hade tagit en bild av mig som var helt otrolig. Myste hos Anton efteråt och hämtade sen mamma på stationen som varit på jubileumsfest.
Somnar när som helst nu! puss&kram, godnatt

FASHION ONCE AGAIN

Jorå, nu fanns tröjan på hemsidan igen. Pust som fan alltså

SUNNY DAY

ph. fernanda & axel
PMS-dag i det soliga vårvädret. Så fort någon harklade sig, snöt sig eller gjorde något annat äckligt förkyldningsläte fick jag räkna till tio och knyta handen i fickan. Är det så det ska kännas att vara kvinna? Ah gud, jag orkar inte.

NO WORDS PLEASE

watching me, watching myself do what ever
the sight of you in those shorts makes me go 'boom'
happiness is always what I wish for
happiness is not available anymore
wondering what you'll say when I tell you 'bout those shorts
no words please
it'll all be at ease
no crime here no

SUM 11

Nu ska bara sommaren komma och jag ska hitta det perfekta rosa läppstiftet med så mycket pigment som möjligt. Kanske har Topshop. Oh summer 11

FASHION KING

Beställde precis från modekungen.se och skulle kopiera bilder på plaggen för att lägga upp här. Nu finns inte tröjan kvar, ehmm.. undrar vad som hände. Beställde jag den sista? Jaja, det löser sig. Tröj/klänningen ovan blev det i alla fall, hoppas att den är fin på också.
Nu ska jag somna till scrubs.

BEST WEEKEND

Fredagen bjöd på "Välkommen på tjejfest", förfest hos Fernanda med Hanna, Melissa och Fannie och sen ut på Depå. Vi hade otroligt kul, riktigt lyckat. Måste göras om. Dagen efter började morgonen med lite huvudvärk men den gick över och vi gick en liten promenad i tivoliparken. På kvällen blev det mys hos Ante med hemmalagad mat och SATC. Nu kan veckan börja.

INSPO

Har, i mitt grubblande, inte slutat bli inspirerad. Here's some

LEAVING

Jag har gått och blivit precis som mina föräldrar och dessutom är det just de egenskaper de smittat mig med som jag får skäll för att jag har. Klaustrofobin kryper upp och ner på väggarna. Jag vill bort härifrån, jag vill bo och sköta mitt eget. Slippa dras med saker som försvinner eller ett ständigt, ohälsosamt sparande. Jag hatar det så mycket att det får mig att gråta. Det som egentligen är min natur blir i obalans. Frustrationen är just nu kolossal. "Men Agnes, du kan ju bo hemma och studera, det blir ju billigare", fuck that. Så fort jag får chansen skaffar jag eget. Inte för att jag inte tycker om mina föräldrar (så ofta som man ska komma överens) eller vill bo hemma utan för att det funkar inte för mig. Fixar inte allting som jag vill ändra på som inte kan ändras på. Att inte ha någon talan gör mig rebellisk, sur och pms:ig. Visst hade jag längtat efter hemmalagad mat och ständigt sällskap någon gång i bland men nej, låt mig vara för ett tag. Låt mig vara, inte 'va' utan vara mig, det som ska vara min natur.
Nu ska jag återgå till städningen och återgå till att göra det bästa åt situationen.
Hejsålänge

late

har prov i morgon, måste sova
döööööö
godnatt då!

RSS 2.0