3:3

Jag lyckades få en biljett till helgens 3:3 med Disney-tema. Denna gången var biljetterna väldigt eftertraktade, förmodligen för att det är på Teaterbaren. Nu är min utklädnad fixad, tänkte vara Doris från Hitta Nemo. Jag och Elina gick till centralskolan och pysslade lite. Elina gjorde två svansar och jag gjorde en fena. Väldigt ambitiöst och den blev fin. Längtar till i morgon!

LOVE

Anja Rubik, Lea T, Karen Elson, Ginta Lapina, Ajak Deng and Jamie Bochert for LOVE
Var tvungen att skriva om denna plåtningen. Jag hade hört om den innan jag fick se bilderna. Otroligt inspirerande, originellt och bara jättebra.

don't get it

Emily Baker for DNA
Älskar vår-håret, flygit och lite stripigt och den stickade tröjan. Resten av plåtningen är jättekonstig. Hon ser väldigt arg ut, lite naket och så står hon med en cigarett på två bilder. Det blir bara fel. Ingenting hänger ihop. Vad är temat? Suck

Rebel

Carolyn Murphy for Muse
Hade bara velat byta ut leopardmönstret mot något mer vågat. Massa färg och streck kanske eller bara väldigt silvrigt.

körslaget

Något jättekul hände nyss!
Min mobil ringer och det är en tjej som ringer från körslaget på tv4. "jag har hört att du är duktig på att sjunga. skulle du vilja komma på audition i kristianstad på lördag?". EmmaLisa, en gammal kompis, hade tipsat. Jättekul! Så varför inte, kan ju testa!

no sleep

Vilken jävla storm vi har i Skåne nu, helt sjukt. I natt kunde jag inte sova för att huset knakade så mycket och regnet piskade mot rutorna. Först trodde jag att det var sängen som höll på att gå sönder men det var huset som knakade. Öö
Förresten, filosofin var inställd idag, så himla skönt! Börjar klockan 12 istället för 8.

filippak


Brons, beige, kostym, rufsigt med glans och stickat
Filippa K <3

perfect day

Anton och jag kom på världens idé idag. Någon gång, när solen börjar komma fram, ska vi fick varsin "perfekt dag" för varandra. Att vi kanske åker och ser Robyn, äter en god pastarätt och tar en öl i kvällssolen på min dag och något liknande för Anton. Hade varit riktigt gött. Längtar!

gasgrill

Har haft en jättefin söndag. Började med att jag och Anton spelade på Sylvias projektarbete vilket gick bra. Efter det åt vi en skitgod lasagne hos Lasse, drack en god espresso och skyndade hem till Anton för att se Solsidan klockan 8. Mys i soffan hela kvällen och nu är jag hemma och dricker lite the.
Jättekul att träffa Johanna också, var så längesen.

nude from weekday

den genomskinliga t-shirten från weekday får följa med på middagen i kväll. kör på slickad hästsvans och kostymbyxor också. känns bra!
shout out louds

old ones

wildcat
Ut och äta i kväll för att fira Towa som fyllde 19 igår. Helt meningslös, obetydlig ålder. Som Anton sa, man kan lika gärna fira sin 18-årsdag en gång till. Men det är ett steg närmre 20 vilket känns läskigt. Jag vill inte fylla 20. Det känns nära även om det är 1 och 1/2 år tills det är dags för bolaget för min del. När min tre år äldre syster fyllde 20 kände hon sig gammal. Oj oj, tittade på klockan. Nu måste jag städa lite för snart ska jag hämta mami och papi som skulle ta ett glas vin hos en kompis. Nu är det min tur att ge tillbaka för all ungdomstaxi. Suck.
Later

burma

Har fått en uppgift i Religion B att göra ett nyhetsinslag där Indien är inkluderat.
Jag och Fernanda har nu alltså sammanfattat 30 år av konflikt, protester, demonstrationer, endast två val och många skadade och försvunna människor. Saffransrevolutionen är oerhört intressant och upprörande. Nu ska jag öva på min del av texten som vi ska framföra i morgon. Kul

Projects and pizza

Canon ixus 1000 hs
Pizza till frukost i soffan hemma hos Anton var perfekt. Idag är det mycket att göra med projektet, ska springa iväg till gymmet en stund också. Allt utom vädret stämmer.

ELLE uk

Canon ixus 1000 hs
Jag älskar hur Elle uk layoutar. Perfekt! och man blir så sugen på att läsa. Så får det bli, om en stund ska jag sätta mig tillrätta i fåtöljen och läsa februarinumret.

wild imaginings

Jag vill ha sol, värme, shorts, gräsmattor och så vill jag bli bländad av solen.
När är några gobitar från våren hos monki, cheap monday mfl. och blandade inspirationsbilder.
Jag ska skriva en lapp till mig själv att tänka tillbaka på detta vädret när jag är ligger inne och tittar på en film en superfin sommarkväll. Bad girl, go out!

RSS 2.0