no.107

Väntar på att pajen ska bli klar, det blev en sen middag idag. Funderar lite över texter, musik och vad jag vill skriva för något. Igår skrev Anton och jag nästan klart två låtar. Det kändes bra och kul. Det är skönt när man får bra respons på sina texter, speciellt från någon man litar på och älskar. Vi funkar bra ihop, Anton och jag, och inte bara som partners utan också när vi skriver låtar. Även om vi bara är i början av skrivandet så känns det bra, kul och motiverade. Vi har ju faktiskt haft några spelningar nu, spelat covers men ändå. Nästa termin hoppas jag att vi får spela mer på Barbacka, torsdagspuls. Det bästa är att Anton är så pepp på att spela in en skiva med egna låtar. Jag är också pepp men förvånas varje gång han uttrycker det.
Många av de korta texterna jag skriver på bloggen eller i telefonen blir till låtar även om de är börjar som några meningar. Jag säger inte att vi är bäst i världen men det är roligt, roligt som fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0