I WONDER..

Lyssnade, som vanligt, på Gerts värld på Rix fm när jag hade lämnat Anton hemma. Kvällens ämne var/är "Min bästa vän blev min värsta ovän och tvärt om". En man ringde in och berättade hur hans bästa barndomsvän, som även var best man på hans bröllop, var otrogen med hans fru. Det tog inte längre än fyra månader för honom att få reda på det. En tjej ringde in och berättade om hur hennes pojkvän var otrogen, efter fyra år tillsammans, på en fest med hennes kompis.


Var är det här för människor? Är det så vanligt att män och kvinnor inte kan vara trogna mot sin partner? Vad är det som är problemet? Jag blir ledsen när jag tänker på hur det hade känts om någon gjort något liknande mot mig. Inte för att jag tror att det skulle hända men..
Jag har vänner vars pojkvänner varit otrogna så det borde kännas nära och jag borde ha "vadå det händer ju faktiskt hela tiden"-attityden. På något sätt vill jag placera mig själv i "det händer inte mig"-kategorin för att slippa tänka på människor som kan göra så här idiotiska handlingar. Att extremt medvetet såra personen som ska stå en närmast. Fy fan!

och en sak till.. nej, det kan inte hända alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0